خانه ی ریاضی و فیزیک

در حاشیه همایش تقدیر از منتخبان کنکور در گروه‌های آزمایشی مختلف، خبرآنلاین با منتخبان رشته‌های مختلف کنکور ۹۲، گفتگو کرد. نتیجه این گفتگوها نشان می‌دهد بیشتر منتخبان کنکور امسال، ترجیح می‌دهند برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از کارشناسی به خارج از کشور بروند. آنها می گویند شرایط ادامه تحصیل و رقابت علمی در محیطهای دانشگاهی بیرون از مرزها، مهیاتر است. ولی تقریبا همگی آنها قول دادند برای خدمت به میهن بازگردند. قولی که در سال‌های اخیر نیز رتبه‌های برتر دادند، ولی نتیجه‌ای متفاوت از آنچه گفته شده بود، حاصل شد.

اگر می خواهید بقیه ی کتاب ها را ببینید به ادامه ی مطلب بروید.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 18 شهريور 1398برچسب:,
ارسال توسط abolfazl

AVG Internet Security نرم افزار آنتی ویروس به همراه ابزار لازم جهت حافظت از کامپیوتر در دنیای اینترنت و فایروال می باشد. این نرم افزار کامل امنیتی ، با داشتن بخش های مختلف نظیر AntiVirus, AntiMalware, AVG Anti-Rootkit, AVG Email Scanner, AVG LinkScanner® Surf-Shield, AVG Social Networking Protection و… امنیت بسیار بالایی برای کاربر فراهم میکند. توسط این نرم افزار ضمن اینکه در دنیای آفلاین در برابر ویروس ها ، تروجان ها ، کرم های اینترنتی و جاسوس افزارها در امان خواهید بود ، در دنیای آنلاین نیز با وجود بخش AVG Enhanced Firewall و AVG Identity Protection™ در برابر حملات دنیای آنلاین و سرقت کنندگان اطلاعات نیز محافظت خواهید شد. این نرم افزار با بررسی صفحات وب ، محتوای آنها را چک میکند تا در صورت وجود ریسک ان را به اطلاعتان برساند و مقابله نماید. باتوجه به رشد شبکه های بی سیم ، بخشی به نام AVG WiFi Guard در نرم افزار تهیه شده است تا امنیت این شبکه ها که مورد استفاده کاربر قرار دارد ، تامین گردد. با بخش AVG Anti-Rootkit نرم افزارهای جاسوسی که به طور مخفی از کامیپوتر شما استفاده میکنند ، شناسایی و حذف خواهند شد و با بخش AVG Do Not Track این امکان فراهم می شود تا رد پاهای خودتان را از دنیای اینترنت پاک کنید. Anti-Spyware نیز برای جلوگیری از فعالیت و ورود جاسوس افزارهاست تا این نرم افزار در هرگونه سرقت به شکست برخورند. بخش فایروال نیز با کنترل ورودی و خروجی سیستم تمام اتصالات را بررسی خواهد نمود تا انواع حملات اینترنتی شناسایی و بلاک شوند و هکرها نتوانند از طرق مختلف به کامپیوتر دسترسی یابند.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 18 شهريور 1398برچسب:,
ارسال توسط abolfazl

 

 تصاوير جشن قبولي هاي  در مدارس  تيزهوشان و نمونه دولتي در شهرهاي مختلف را اينجا ببينيد...


تصاوير جشن قبولي هاي تيزهوشان و نمونه دولتي در شهرهاي مختلف

 

 عکس هاي  جشن شهرهاي ديگر نيز  به زودي در همين قسمت قرار خواهد گرفت.  

 

 

 

 

اگر می خواهد عکس های جشن قبولی بقیه ی شهر ها را ببینید به ادامه ی مطلب بروید.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 17 شهريور 1398برچسب:,
ارسال توسط abolfazl

پچ جدید بازی Pes 2013 توسط گروه PESEdit منتشر شده که با نصب این پچ از قابلیت های جدیدی در بازی پیس ۲۰۱۳ خود بهره مند خواهید شد . گروه PESEdit نام رسمی ترین و معتبرترین گروه در ارائه پچ های بازی محبوب Pro Evolution Soccer یا به عبارت خلاصه PES می باشد. هر ساله همراه با آمدن نسخه های جدید این بازی ، این گروه نیز دست به ارائه پچ هایی در جهت تکمیل و بهبود شرایط و کاهش هرچه بیشتر نقاط ضعف بازی می پردازند. این پچ ها زمان مشخصی ندارند و ممکن است در یک هفته ۲ پچ و یا در ۳ماه حتی یک پچ هم عرضه نشوند. اکنون این گروه ، آخرین و جدیدترین پچ خود که ورژن ۶٫۰ می باشد را برای بازی PES 2013 عرضه کرده اند. در ادامه مطلب می توانید تغییرات صورت گرفته را مشاهده نمایید و این پچ را به صورت کاملا رایگان از وبسایت دانلودها دریافت نمایید.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 17 شهريور 1398برچسب:,
ارسال توسط abolfazl

Dino Time BDRip (2012) Mkv

 

|انیمیشن به صورت دوبله فارسی و با کیفیت HD 720p می باشد|

 

|صدای دوبله فارسی انیمیشن به صورت جداگانه به پست اضافه شد|

 

 

نام انیمیشن: Dino Time – عصر دایناسور

ژانر: انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

سال انتشار: ۲۰۱۲

مدت زمان: ۹۲ دقیقه

حجم: ۵۹۵/۱۰۴۲ مگابایت

کیفیت: BDRip 720p

دوبله فارسی

خلاصه داستان: سه کودک بازیگوش به ۶۵میلیون سال پیش برمی گردند! در آنجا توسط یک دایناسور گرفتار می شوند و …



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 17 شهريور 1398برچسب:,
ارسال توسط abolfazl




تاریخ: یک شنبه 17 شهريور 1398برچسب:,
ارسال توسط abolfazl

Kung Fu Panda: Legends of Awesomeness WebRip (2012) Mkv

|انیمیشن به صورت دوبله فارسی با کیفیت فوق العاده عالی Webrip HD 720p می باشد|

|مجموعه دوازدهم در ادامه مطلب قرار گرفت|

 

نام انیمیشن: Kung Fu Panda: Legends of Awesomeness – سریال کارتونی پاندای کونگ فو کار

ژانر: انیمیشن ، کمدی ، اکشن

سال انتشار: ۲۰۱۲

مدت زمان: هر قسمت ۲۳ دقیقه

حجم: هر قسمت ۱۵۵ مگابایت

کیفیت: Webrip 720p

دوبله فارسی

خلاصه داستان: انیمیشن جذاب ، دیدنی و خنده دار کونگ فو پاندا برای همگی آشنا و شنیده شده است ! ولی این بار با پو باشید ! در سریالی کارتونی با نام "افسانه های شگفت انگیز" که روایتگر ماجراهای زندگی پو در هنگام تمرین ، حفاظت ، جنگیدن ، آموزش دادن ، آموزش دیدن ، صحبت کردن و … می باشد. تا جایی که او به عنوان فرمانده سرزمین صلح برگزیده می شود . حال او در خانه ای به همراه پنج جنگجوی آتشین زندگی می کند و حالا پو وظایفی جدیدی دارد ! وظایفی که با برگزیده شدن او به عنوان جنگجوی اژدها به او واگذار شده است و …



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 17 شهريور 1398برچسب:,
ارسال توسط abolfazl

 

Despicable Me 2 TSRip (2013) Mkv

 

|انیمیشن به صورت دوبله فارسی و با کیفیت TSRip 720p می باشد|

نام انیمیشن: Despicable Me 2 – من شرور ۲

ژانر: انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

سال انتشار: ۲۰۱۳

مدت زمان: ۹۸ دقیقه

حجم: ۶۵۵ مگابایت

کیفیت: TSRip 720p (کیفیت پرده ای)

IMDB

دوبله فارسی

خلاصه داستان: در قسمت دوم از انیمیشن « من نفرت انگیز » ، گرو ( با صدای استیو کارل ) که دیگر مانند گذشته خبیث نیست، تصمیم می گیرد گروهی بسازد و یک جنایتکار تازه که آرامش را از همه سلب کرده، ادب کند اما…



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 16 شهريور 1398برچسب:,
ارسال توسط abolfazl

عُمَر خَیّام نیشابوری (نام کامل: غیاث‌الدین ابوالفتح عُمَر بن ابراهیم خیام نیشابوری) (زادهٔ ۲۸ اردیبهشت ۴۲۷ خورشیدی در نیشابور - درگذشته ۱۲ آذر ۵۱۰ خورشیدی در نیشابور)[۳] که خیامی و خیام نیشابوری و خیامی النیسابوری[۴] هم نامیده شده‌است، فیلسوف، ریاضی‌دان، ستاره‌شناس و رباعی سرای ایرانی در دورهٔ سلجوقی است. گرچه پایگاه علمی خیام برتر از جایگاه ادبی او است و لقبش «حجةالحق» بوده‌است؛[۵] ولی آوازهٔ وی بیشتر به واسطهٔ نگارش رباعیاتش است که شهرت جهانی دارد. افزون بر آن‌که رباعیات خیام را به اغلب زبان‌های زنده ترجمه نموده‌اند، ادوارد فیتزجرالد[۶] رباعیات او را به زبان انگلیسی ترجمه کرده‌است که مایهٔ شهرت بیشتر وی در مغرب‌زمین گردیده‌است.

یکی از برجسته‌ترین کارهای وی را می‌توان اصلاح گاهشماری ایران در زمان وزارت خواجه نظام‌الملک، که در دورهٔ سلطنت ملک‌شاه سلجوقی (۴۲۶ - ۴۹۰ هجری قمری) بود، دانست. وی در ریاضیات، ، دینی و تاریخی استاد بود. نقش خیام در حل معادلات درجه سوم و مطالعات‌اش دربارهٔ اصل پنجم اقلیدس نام او را به عنوان ریاضی‌دانی برجسته در تاریخ علم ثبت کرده‌است.[۷] ابداع نظریه‌ای دربارهٔ نسبت‌های هم‌ارز با نظریهٔ اقلیدس نیز از مهم‌ترین کارهای اوست. [۸]

شماری از تذکره‌نویسان، خیام را شاگرد ابن سینا و شماری نیز وی را شاگرد امام موفق نیشابوری خوانده‌اند.[۹][۵][۱۰] صحت این فرضیه که خیام شاگرد ابن سینا بوده‌است، بسیار بعید می‌نماید، زیرا از لحاظ زمانی با هم تفاوت زیادی داشته‌اند. خیام در جایی ابن سینا را استاد خود می‌داند اما این استادی ابن سینا، جنبهٔ معنوی دارد.

محتویات



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 15 شهريور 1398برچسب:,
ارسال توسط abolfazl

ژول گابریل ورن (به فرانسوی: Jules Verne)‏‏ (۱۹۰۵-۱۸۲۸) نویسنده، شاعر و نمایش‌نامه‌نویس فرانسوی بود که بیشتر شهرت‌اش را مدیون نگارش کتاب‌های ماجرایی‌اش است که دنیای داستان‌های علمی–تخیلی را دگرگون کرد.
ژول ورن در هشتم فوریه ۱۸۲۸ میلادی در یک خانواده مرفه در منطقه‌ی بندری شهر نانت فرانسه به دنیا آمد. به خواست پدرش تحصیلات‌اش را در رشته حقوق به پایان برد، اما ذوق نمایشنامه‌نویسی و رمان‌نویسی او را بر آن داشت که کم‌کم به سوی ادبیات کشیده شود. در ابتدا هرچند موفق نبود و از دیدگاه مالی هم در مضیقه افتاد، اما سپس پیشرفت سریعی کرد.[۱]
پنج‌گانه‌ی مشهور او که دربرگیرنده‌ی کتاب‌های سفر به مرکز زمین، بیست هزار فرسنگ زیر دریا و دور دنیا در هشتاد روز است، شهرتی جهان‌گیر به وی داد. از سال ۱۹۷۹ میلادی، او دومین نویسنده‌ای است که کتاب‌هایش بیشترین بازگردانی را به زبان‌های گوناگون جهان داشته است. پیش و پس از او به‌ترتیب آگاتا کریستی و شکسپیر، نویسنده‌های انگلیسی جا دارند.[۲]
در آغاز آثار ژول ورن تنها در میان کودکان طرفداران و علاقه‌مندانی داشت تا آن که منتقد و نویسنده‌ای به نام مارسل موره (۱۹۶۹-۱۸۸۷) چندین کتاب و رساله درباره ژول ورن نوشت و او را چنان که بود به دنیا معرفی کرد. مارسل موره در دو کتاب: «ژول ورن بسیار شگفت انگیز» (۱۹۶۰) و «اکتشافات ژول ورن» (۱۹۶۳) ژول ورن را به دنیا شناساند و از آن به بعد دوستداران ادب با نظر جدی تری به ژول ورن می‌نگرند.

ژول ورن که هفتاد و هفت سال (۱۹۰۵ - ۱۸۲۹) درین کره خاکی زیست، نزدیک به هشتاد داستان دراز و کوتاه و رساله نوشتهٔ پژوهشی و نوشتار نوشته‌است. مانند تاریخ مصر و فرانسه و مستعمره‌هایش (۱۸۶۸) تاریخ رهنوردیهای بزرگ و رهنوردیهای بزرگ (۱۸۷۸) کریستف کلمب (۱۸۸۳) و افزون بر آن پانزده نمایشنامه نوشته که در آن دوره بروی صحنه رفته‌است . با این باز یاد این نکته بایسته‌است که نام اوری او با سه درازداستان نام آورش پنج هفته در بالن و رهنوردی به میان زمین و از ماه به زمین آغاز شد. با این باز دلکش اینکه در دورانی که نویسندگان خوش قریحه وچیره دستی چون بالزاک، دیکنز، الکساندر دوما و تولستوی و داستایوفسکی، تورگنیف، فلوبر، استاندال و جورج الیوت و امیل زولا و ده‌ها نویسنده نامدار دیگر بودند، ژول ورن نه تنها نویسنده و گردآور ورزیده جای خود را باز کرد، بلکه با پیش بینی‌های ارزنده و روشن بینانهٔ خود، چراغ راهنمای نوآوران و دانشمندان در نیم و حتی یک سده پس از آن گردید که شایع است کشتی هسته‌ای ناتیلوس از روی نوشتهٔ نامدار او هشتاد فرسنگ زیر دریا ساخته شد و به همین روی نام آن کشتی افسانه‌ای بر این کشتی راستین نهاده شد.

محتویات



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 15 شهريور 1398برچسب:,
ارسال توسط abolfazl
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 130
بازدید هفته : 136
بازدید ماه : 136
بازدید کل : 311418
تعداد مطالب : 290
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جست و جوی گوگل
TEXT